17/09/2019

avto-moto novosti in zanimivi prispevki

Pravijo, da je parkiranje umetnost predvidevanja in ugibanja, kaj je na tistih mestih okoli vozila, ki jih ne vidimo. Ta umetnost se žal večkrat spremeni v mučno situacijo, ko sunkovito vrtenje volanskega obroča, ustavljanje in speljevanje spremljajo mrki pogledi sopotnikov ali pa naše lastno nelagodje. Ogromno trčenj in poškodb vozila se zgodi prav v trenutkih, ko skušamo avtomobil potisniti v ozek parkirni prostor. Na srečo že dalj časa obstajajo parkirni senzorji, ki so nam v občutno pomoč pri vzvratnem ali bočnem parkiranju. Senzorji, postavljeni na zadnji, lahko pa še na sprednji odbijač, nas z zvočnimi signali opozarjajo na ovire, s časovnimi razmiki med signali pa nam pomagajo, da določimo razdaljo med vozilom in oviro.

Poznamo klasične ultrazvočne in novejše elektromagnetne parkirne senzorje. Starejša tehnologija, ki jo predstavljajo ultrazvočni senzorji, ima številne pomanjkljivosti. Da senzorje namestimo na odbijač, je potrebno vrtanje, torej je potreben občuten poseg v našega jeklenega konjička. Senzorji na zunanji strani odbijača so vidni od zunaj, s čimer posežemo v samo zunanjo podobo vozila, poleg tega pa so ves čas izpostavljeni umazaniji in prahu. Največja pomanjkljivost pa je, da ultrazvočni senzorji zaradi posebne namestitve na pokrivajo čisto vsega območja za vozilom, zato se med njimi pojavljajo mrtvi koti. Znano je tudi, da imajo težave z zaznavanjem ovir z naklonom, pa z razločevanjem ovir z drugačno sestavo, kot so grmi, razvejano drevje in mreže.

Novejši elektromagnetni parkirni senzorji povsem odpravljajo vse pomanjkljivosti klasičnih senzorjev.  Montaža je zelo enostavna, saj je potrebno le sneti zadnji odbijač, na njegovo zadnjo stran namestiti antenski trak in odbijač znova pritrditi nazaj. Zaradi tega so senzorji povsem nevidni in skriti radovednim pogledom. Antenski trak, ki oddaja elektromagnetno polje, pokriva vse območje okrog odbijača, tako da lažje zazna ovire za vozilom, ne glede na njihovo obliko ali sestavo. Torej nobenih mrtvih kotov!  Elektromagnetni parkirni senzorji pa poleg tega omogočajo še večjo natančnost zaznavanja, saj nas lahko opozorijo celo na oviro, oddaljeno približno deset centimetrov!

Nobenega vrtanja in poškodb vozila, nobenih mrtvih kotov in bolj natančno in s tem varnejše parkiranje? Čas je za prehod na novejšo in naprednejšo tehnologijo parkirnih senzorjev.

Dodatna oprema